Emlak sektöründe kariyer planı yaptığınızda müşterileriniz ile iyi bir iletişim halinde olmanız gerekir. Gayrimenkul danışmanlığı yaparken marka gücünden yaralanarak bazı pazarlama tekniklerini uygulamanız işinizde daha başarılı olmanızı sağlayacaktır.
Marka Gücü Nedir?
Marka gücü tanım olarak firmanın finansal değeridir. Marka değerini arttırmak için pazarlama teknikleri kullanılmalıdır.
Pazarlama Nedir?
Pazarlama, pazar araştırması ve reklamcılık dahil bir ürünün tüm hizmetini, tanıtımını ve satışını yapmaktır. Pazarlama hedef kitle seçimi ve o kitlenin gizli ya da açık isteklerini, ihtiyaçlarını bilmekle başlar. Pazarlama işletmeler ve tüketiciler için artık çok önemli bir yere sahiptir. Kar amacı güden veya gütmeyen birçok şirket pazarlama departmanı oluşturmaktadır. Pazarlamada işletmecilerin tüketicilere göre yol izlemesi büyük önem arz eder. Amaç müşterilerin ihtiyaçlarını ve isteklerini ön planda tutmak kaliteli ve müşteriyi tatmin edici ürünler ortaya koymaktır. Tabii bunun için ilk önce tüketici ihtiyaç analizi yapılması gerekir. Marka bilinirliliğimizin yaygınlaşması ile birlikte ofislerimizin işlem hacmini arttırmak için bilinen tüm pazarlama ve tanıtım faaliyetlerini kullanmaktadır.
Pazarlamanın Türleri Nelerdir?
- İnternet Pazarlamacılığı: İnternet pazarlaması sayesinde firmalar, mesajlarını hedef kitleye çok daha rahat ulaştırırlar. Müşterilerinin ihtiyaçlarını ve tercihleri ile ilgili bilgi toplayabilirler ve ürünlerin direkt satışını yapabilirler.
- Sosyal Medya Pazarlamacılığı: İşletmeler sosyal medyaları kullanarak zaman içerisinde müşteriler için görünürlüğünü arttırmaktadır.
- İşlemsel Pazarlama: Bu pazarlama tekniğinde bir ürün için diğer tüm teferruatları unutup sadece o ürüne odaklanmaktır. Ürünü satma amaçlı stratejiler geliştirir.
- Ağızdan Ağıza Pazarlama: Sözlü iletişim gücü ile ortaya çıkan ve satış sürecini hızlandıran bir tekniktir. Müşteriler sevdikleri ve kaliteli hizmet aldıkları yerleri sevdiklerine anlatırlar.
- Doğrudan Pazarlama: Adından da anlaşılacağı üzere hiçbir araç kullanmadan doğrudan iletişime geçmektir. Doğrudan pazarlama kullanılan yaygın yöntemler; e-posta pazarlama,el ilanları,müşteriye katalog gönderme gibi düşünebiliriz.
- Viral Pazarlama: Virüs usulü pazarlamadır yani müşterilere ulaşması gereken mesaj çok hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Bu pazarlamada hızlı ve etkili bir yol kullanılmaya çalışılmaktadır.
Pazarlamanın 4P’si Nedir?
- Product/Ürün: İhtiyaç ve talepler doğrultusunda üretilen üründür.
- Price/Fiyat: Tüketicinin satışa sunduğunuz ürün veya hizmet için ödemeyi kabul ettiği fiyattır.
- Place/Dağıtım: Doğru ürünü doğru zamanda doğru müşteriye iletmektir.
- Promotion/Tutundurma: Ürününüz sürekliliğini sağlamak için yapmanız gerekenleri ifade eden kavramdır.